Dag 106, zaterdag 16 mei, Ouse - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 106, zaterdag 16 mei, Ouse - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 106, zaterdag 16 mei, Ouse

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

19 Mei 2009 | Australië, Hobart

Het online center alhier is open van 10 tot 1. Ik heb dan ook drie uurtjes om dan maar wat verslagen in te tikken. Het werkte echter bepaald niet optimaal allemaal en meer dan drie verslagen kreeg ik niet weg. Nog wat boodschappen gedaan. Mijn geld is bijna op en ik moet dus voorzichtig zijn met aankopen. Ik moet ook nog avondeten en het hotel betalen. Pinnen kan ik hier niet. Hierna maar wat op bed gaan liggen lezen (in Ouse is verder geheel niets te doen). Het gekke was dat vandaag eigenlijk de mooiste dag is sinds ik uit Wynyard ben vertrokken deze kant op. Het regent uiteraard wel zo af en toe, maar niet meer de gehele dag. Er is zelfs zon te bespeuren bij tijd en wijle. Hmmm, had ik nu niet toch beter kunnen gaan fietsen? Voor avondeten een schnitzel met een hele lekkere salade. Onderwijl gekeken naar Sydney Swans vs West Coast Eagles, een AFL wedstrijd. Het is bijna verslavend, dat footy. Als toetje een warme pudding en hierna vertrokken naar de guest lounge. Eerst de wedstrijd afgekeken. Hierna "Abba, the Movie" gezien. Heel lang geleden heb ik deze in de bioscoop gezien, toen ik in Den Helder logeerde. Ik begreep er toen eerlijk gezegd niet veel van, maar het is, naar mij nu bleek, meer een vehikel om een heleboel Abba liedjes aan op te hangen. Hierna nog een bizarre Franse film gezien "Foon". Vervolgens maar eens naar bed. Morgen op naar Hobart en dat is toch weer 100 kilometer.

Gefietst: -
Uitgegeven: 122,- (internet 20,-; eten en drinken 18,45; slapen 50,-; avondeten 27,80; thee met koekje 6,-)