Dag 87, maandag 27 april, Wellington - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 87, maandag 27 april, Wellington - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 87, maandag 27 april, Wellington

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

13 Mei 2009 | Australië, Queenstown

Vandaag vroeg weg om de trein te halen. Vlak voor Picton ben ik ook eens in de uitkijkwagon gaan staan. Daar waaide het best hard en de railing om je aan vast te houden is dan ook niet geheel overbodig. De boot vertrok niet veel later dan ik in Picton was aangekomen. Snel mijn fiets aangemeld, 15 dollar betaald en aan boord gegaan. De dag begon mooi, maar naarmate we verder van Picton verwijderd waren begon het nogal te miezeren. Mooie regenbogen gezien. Het eten op de boot is niet de moeite waard. Ik kwam precies op tijd bij de VVV om nog een bus te kunnen boeken voor morgen. Weer ingecheckt in het YHA, tot mijn teleurstelling uitgevonden dat het Circa theater dicht was op maandag(ik had graag naar "God of carnage" gegaan) en besloot dan maar naar de film te gaan, "the Reader", maar niet dan nadat ik lekker gegeten had in de Two souls bistro. Seafood chowder soep, Beef tournedos en warme chocoladetaart na. Dat mogen ze vaker maken. Het was een vermoeiende dag en morgen beloofde nog vermoeiender te worden. De hele dag in de bus van Wellington naar Auckland. De trein gaat helaas alleen nog maar in het weekeinde in deze tijd van het jaar. Ik kijk er niet echt naar uit.

Gefietst: 8 kilometer.
Uitgegeven: 226,- (fiets op boot 15,-; eten en drinken op boot 13,30; eten en drinken Wellington 7,80; avondeten 60,-; film 16,-; slapen 25,-; bus 89,-)