Dag 86, zondag 26 april, Christchurch - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 86, zondag 26 april, Christchurch - Reisverslag uit Queenstown, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 86, zondag 26 april, Christchurch

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

13 Mei 2009 | Australië, Queenstown

Aangezien ik gisteren niet meer de bus kon regelen moest ik dat hedenochtend doen. De hele dag in de bus zitten, dat was mijn lot voor vandaag. Eerst naar Dunedin en dan met de volgende bus naar Christchurch. Niet mijn idee van good fun. Daarbij was het weer erg mooi weer, dus ik wilde dolgraag fietsen. Helaas houdt het fietsavontuur in NZ hier echter op. In Dunedin wilde ik nog wel een extra week erbij regelen, maar ik bedacht mij dat dan mijn visum zou verlopen, dus dat behoorde helaas niet tot de mogelijkheden. Ik ben naast de buschauffeur gaan zitten en het was een aardige gast. Toen we achter een stel Japanezen kwamen te rijden deed ik voor hoe Jappen altijd op de foto gaan: altijd met de armen gekruist in de lucht, v-tekens makend met de vingers. Nooit normaal in ieder geval. De Japanezen zagen dit en dachten dat ik hen groette. Zwaaien dat ze deden!

Nou ja, verder is het niet veel aan in zo'n bus. Bij het treinstation in Dunedin hadden we even overstaptijd die ik benutte om de trein en de boot voor morgen te regelen. Nou ja, eerst benutte ik de tijd om heel lang op de plee te zitten met een interessant artikel en vervolgens dacht ik dat de resterende tijd wel genoeg was voor twee boekingen. De dame achter de balie had er echter nogal wat moeite mee en uiteindelijk kwam de buschauffeur me twee keer halen omdat hij al te laat was, dankzij mij. Tsja, een mens moet ook zo zijn prioriteiten hebben. Onderweg nog gestopt in Oamaru. Uiteindelijk in Christchurch aangekomen. Halverwege was er nog wel een of andere busnerd in gestapt die alles wist van de busdienst en alle chauffeurs bij naam kende en ook niet naliet zijn kennis te spuien. Beetje vermoeiend knaapje.

In Christchurch weer in het Rolleston Hostel ingechekt. Ik dacht dat de anderen pech hadden met mij als kamergenoot omdat ik er nogal vroeg uitmoet, maar er bleek nog een baardmans te zijn die een bus had geboekt waarvoor hij om 03.00 uur op moest staan. Great! Tevens alvast de route naar het station voor morgen uitgeprobeerd. Better be safe than sorry. Het bleek niet zo moeilijk en ik denk niet dat het morgen veel drukker zal zijn op de weg (de trein vertrekt namelijk om 07.00 uur). Nog even door Christchurch gewandeld en gaan pitten.

Gefietst: 11 kilometer.
Uitgegeven: 266,- (bus 90,-; eten en drinken 30,-; trein + boot 109,-; avondeten 11,-; slapen 25)