Dag 29, zaterdag 28 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 29, zaterdag 28 februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 29, zaterdag 28 februari

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

04 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Heden druilerig. Ik zal dan ook maar niet vertrekken en tot morgen wachten. Ik moest mijn kamer uit en naar een andere verhuizen aangezien mijn bed al weer was verhuurd (ik had voor 10 uur aan moeten geven of ik nog zou blijven en half elf bleek toch echt te laat. Het kan soms snel gaan). Fijn, in de regen op de open binnenplaats met al je spullen de trap op sjouwen.

In mijn nieuwe kamer aangekomen ben ik maar gaan liggen lezen. Dispatches is werkelijk een erg goed boek en, hoewel het niet bedoeld is om achter elkaar door te lezen, moeilijk neer te leggen. Hierna maar even de stad in om wat te internetten en te eten. Een pizza van "hells pizza", maar ondanks de pittige naam feitelijk maar slappe hap. Na terugkeer in het hostel bleek dat Arjen zich nogal niet goed voelde. Tot half drie bier zuipen en dan toch de schuld geven aan de een of andere milkshake. Aan de andere kant moeten Brabo's toch wel tegen een biertje kunnen, dus wellicht had hij toch gelijk.
Hij ging ook nog een potje poolen tegen een Israëliër en de resultaten daarvan waren in ieder geval misselijkmakend, ook zonder milkshake.

Hierna film kijken. Het hostel had een videorecorder en een hele verzameling video's. Arjen had daar zo ongeveer de hele dag mee doorgebracht. "Trapped" was al zijn vierde film vandaag. Zo'n dag was het inderdaad. Des avonds nog samen naar de Ierse pub geweest. Het regende dat het goot. De temperatuur was wel goed daarentegen. Drie stagparties en een henpartie (vrijgezellenfeesten) kwamen voorbij, maar zo rockend en bouncend als vijf jaar geleden werd het niet. Ook al is het nu midden zomer en toen in de herfst, het is nu gek genoeg veel minder druk. Gezellig was het wel. Arjen wordt na zijn vakantie hier filiaalleider van de een of ander Welkoop concurrent. Heel goed gedaan op je 22e. Daarnaast is hij tevens nogal fervent festivalbezoeker vol mooie verhalen daarover. Ik moet daar toch ook maar eens heen. Na de nodige (en onnodige) biertjes werd het toch weer tijd om naar huis te gaan. Tenslotte gaan we morgen allebei weg.

Gefietst: 8 kilometer.
Uitgegeven: 79,- (slapen 27,-; eten en drinken 5,70; internet 12,- avondeten 14,40; biertjes 20,-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 37488

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: