Dag 11, dinsdag 10 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 11, dinsdag 10 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 11, dinsdag 10 februari 2009

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

11 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nog maar weer eens het verblijf in Auckland met een dagje verlengd. Ik moet oppassen geen city slicker te worden. De hele dag in een stad rondlopen kan namelijk ook in Nederland. Daarvoor had ik niet dat hele eind hoeven komen vliegen. Het wordt tijd om de stad uit te gaan. Vandaag echter nog niet, enerzijds omdat het bewolkt en regenachtig is, anderzijds omdat ik nog wat moet kopen en nog wat naar huis moet sturen. De fotozaak waar ik gisteren was had helaas nog geen batterijopladers. Het zou nog wel een week gaan duren voordat er weer nieuwe kwamen. Daar kan ik toch echt niet op wachten, vandaar dat ik een fotozaak een paar meter verderop heb geprobeerd (dat is dan weer het voordeel van de stad). Voor 91 dollar wilden ze me aldaar wel een batterijoplader meegeven. Ik krijg zo langzamerhand wel erg veel extra spullen mee te nemen. Nog even geluncht bij Mecca, lekkere pasteitjes met spinazie op een humusbedje, mmmm. Verder voornamelijk op zoek gegaan naar een goede kaart van Nieuw Zeeland. Na uren vergelijkend warenonderzoek een goeie gevonden. Ik hoop dat ik aan het einde van de reis er nog steeds zo over denk.

Bij Borders nog "On the Road" van Jack Kerouac gekocht. Toch eens tijd om dat boek te lezen. Ik ga er niet van uit dat mijn reis even spectaculair zal zijn. Ter verdediging zou ik nog wel willen melden "that I'm on my bike and Jack was on drugs". Bij een foodcourt gado gado gehaald. Natuurlijk niet zo lekker als van Ida, maar prima binnen te houden. Op mijn trima kassi na het brengen volgde een selamat makkan. Om de dag te eindigen ben ik naar de bioscoop gegaan. De vrouwelijke helft van een stel wees haar vriend op een enorme vrouwenfilm. Ik waarschuwde de man dat er niet geschoten werd in die film. "but there might be some romance" zei de vrouw. "You should have that at home. Remember: romance at home and shooting at the movies. Don't get that mixed up". De man was mij dankbaar voor het advies (en de vrouw zal uiteindelijk ook wel de logica van mijn goede raad inzien). Zelf ging ik naar "Valkyrie", over het plot van Von Stauffenberg en anderen om Hitler te vermoorden. Mooie film, ook al weet je vantevoren hoe het afloopt. Jammer dat het is mislukt, nu het dodental en de verwoestingen in het laatste jaar van de oorlog zijn verdubbeld ten opzichte van alle jaren daarvoor. Ik begrijp niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om ook onder de film nog te gaan zitten Sms'en. Is het dan echt zo belangrijk dat de telefoon onmiddellijk beantwoord wordt? (de meesten van mijn klanten zouden zeggen van wel)

Gefietst: -
Uitgegeven : 314,- (slapen 99,-; batterijoplader 91,-; lunch 34,-; kaart 30,-, diner 8,50, drinken 10,50,-; boek 31,-; bioscoop 10,-)

  • 11 Februari 2009 - 13:59

    Job:

    Lachen om allemaal te lezen, groeten uit een druilerig Den Haag!

  • 11 Februari 2009 - 19:16

    Anne-Marij:

    Hoi Laszlo,
    We hebben elkaar al erg lang niet gesproken, ik had dus ook geen idee dat er weer een grote reis aan kwam. Ik vind het in ieder geval heel leuk om je avonturen weer te volgen! Hoe lang blijf je daar? En blijf je alleen in NZ of ga je hierna nog naar Australië?
    Heel veel plezier in ieder geval en fiets voorzichtig.. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 37448

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: