Dag 8, zaterdag 7 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 8, zaterdag 7 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 8, zaterdag 7 februari 2009

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

10 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag begon de dag wel erg laat. Eerst langdurig op bed wat liggen lezen. Daarna de stad in om een horloge te kopen. Bij Walker en Hall een horloge gekocht van het merk Police. Ik ken het niet maar het ziet er wel mooi uit en het was relatief niet zo erg duur. Het enige dat ik jammer vind is dat de wijzerplaat eigenlijk een beetje groot is naar mijn smaak. Voordeel is dat mijn pols in ieder geval niet zal verbranden. Het grootste deel van de dag heb ik in doelloosheid doorgebracht. Een beetje op en neer door Queenstreet. Tekenend voor vandaag was dat ik maar liefst drie keer naar mr.Mint ben geweest om mijn horlogebandje nog wat bij te laten stellen. Dat konden ze niet doen bij de juwelierszaak, derhalve kreeg ik 10 dollar korting om het door mr.Mint te laten doen. Die arme man heeft er nogal wat werk van gehad om het goed te krijgen. Dat allemaal voor 10 dollar. Wel vertelde hij me nog dat er morgen een groot vuurwerk zou zijn ter afsluiting van het lantaarnfestival Ik zat er eigenlijk zo zoetjesaan aan te denken om maar eens te gaan fietsen nu ik de belangrijkste spullen wel zo ongeveer heb, maar voor een beetje mooi vuurwerk wil ik nog wel een dagje wachten. Aan de andere kant is zondag wel een mooie dag om Auckland uit te komen, het verkeer is dan niet zo moordend druk als anders.

Des avonds heb ik mij nog naar de New World begeven om weer wat fruit in te slaan. Ik heb tevens een bak aardappelsalade gekocht. Wie me daar zo buiten op een bankje had zien zitten, uit de fles drinkend en het deksel van de bak aardappelsalade als lepel gebruikend, zou vast niet denken dat ik iets anders zou zijn dan een archetypische zwerver. Advocaat zou in elk geval niet het eerste zijn waar ik zelf aan zou denken. Heen en terug ben ik via de haven gegaan waar een buskers festival aan de gang was. Buskers zijn straatartiesten. Flauwe grappen tierden welig, veel onderbroekenlol en de staat van de Engelse humor is kennelijk vrij verontrustend (of het was niet voor niets dat deze lui geen eigen TV serie hadden). Op de terugweg haalde ik nog een stel in. Ze vielen zo ongeveer in de bosjes in hun poging om mij voldoende ruimte te geven. Ben ik dan zo breed?

Gefietst:-
uitgegeven: 355,-(horloge 319,-; bandje afstellen 10,-; kaart Auckland 6,-; eten en drinken 20,-)

  • 10 Februari 2009 - 09:01

    Marleen Spanjer:

    He die Laszlo! Wat leuk om je verhalen te lezen en wat typisch jou weer al dat chaotische gedoe. Gelukkig heb je op tijd je vlucht gehaald en zo te lezen heb je het enorm naar je zin. Ben jaloers op je wanneer ik zo op kantoor je verhalen lees, terwijl ik net een WAO dossier aan het bestuderen ben. Geniet er lekker van. Ik kijk uit naar de volgende berichten. Groetjes Marleen

  • 10 Februari 2009 - 09:41

    Wendy:

    Hey Laszlo!

    Ik heb wel trek in een Nieuw-Zeelands chocoladetaartje! Stuur je er eentje op?!!!

    Super leuk Laszlo, om te volgen waar je aan het trappen bent op je fiets! Héél véél plezier!!!

    Groetjes,
    Wendy

  • 20 Mei 2009 - 20:40

    Gerard:

    ben ook wel benieuw of je tent kompleet is

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 37477

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: