Dag 103, woensdag 13 mei, Queenstown - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 103, woensdag 13 mei, Queenstown - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 103, woensdag 13 mei, Queenstown

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

18 Mei 2009 | Australië, Hobart

Hmmm..volgens mij was het gisteren de laatste, relatief, goede dag om nog te gaan fietsen, Vandaag is het werkelijk bar en boos. Ik heb de hele dag doorgebracht in de bibliotheek. Gelukkig zaten de kinderen op school. Dat scheelt al weer een hoop concurrentie. Weer gegeten in het hotel. Deze keer maar een gewone schnitzel met een heerlijke, ouderwetse, warme pudding als toetje. Verder weer gelezen en de weersvoorspellingen voor morgen vervloekt. Het loopt hier uiteen van: showers, rain, a few showers tot scattered showers. Kortom: dat klinkt niet goed, Ik heb zelfs bij de locale drogist handschoenen gekocht. Niet alleen is het nat, op de weerkaartjes volgt het ene na het ander koudefront elkaar op om eens gezellig over Tasmanie te blijven hangen. Gisteren was er nog een warmtefront tussen, maar dat heeft de strijd kennelijk vandaag opgegeven, er is althans niks meer van te zien. Oh boy, toch ga ik morgen fietsen, come rain or shine, hell or high weather. Zo niet, dan blijf ik hier anderhalve week hangen ben ik bang, en dat vooruitzicht lokt me nog minder dan 200 kilometer in de regen fietsen. Trouwens, voor overmorgen wordt op de hoogte waar ik heen ga sneeuw voorspeld, daar zit ik al helemaal niet op te wachten. Ik wil daar dan al weer weg zijn.

Er is hier ook een andere fietser gekomen, een gepensioneerde accountant uit Sydney. Hij was hier oorspronkelijk met zijn vrouw mee die aan een korenwedstrijd in Hobart meedeed. Hij is nog een paar daagjes blijven hangen om met zijn racefiets naar Strahan te gaan. De weersvoorspellingen zijn echter zo abominabel dat hij maar weer, met de bus, terug gaat in de richting van Hobart. Hij wil uit de bus springen zodra hij iets anders ziet dan wolken (dan kan 'ie lang wachten vrees ik). Niet te laat naar bed. Morgen wordt zwaar kut.

Gefietst: -
Uitgegeven: 142,- (slapen 30,-; eten & drinken 25,85; internet 36,-; handschoenen 12,95; avondeten 37,60)