Dag 102, dinsdag 12 mei, Queenstown - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 102, dinsdag 12 mei, Queenstown - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 102, dinsdag 12 mei, Queenstown

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

18 Mei 2009 | Australië, Hobart

Weer geen bergtop te zien. Alles gehuld in dikke wolken. Inderdaad maar niet fietsen vandaag. Ik heb geen zin in regen op mijn dak en tevens wil ik hier ook wel wat zien als ik aan het fietsen ben. Mark ging wel op weg, ik zag hem nog net de straat uitrijden. Ik hoop voor hem dat het meevalt. Goed....niet fietsen dus. The next best thing is dan om maar te schrijven over de dagen dat ik nog wel fietste. In de bibliotheek kun je voor een redelijk tarief internetten, daar heb ik dan ook de ochtend doorgebracht. Hierna even lunchen (bieb ging ook dicht) en helemaal klaar om de rest van de middag te gaan tikken. Helaas, ik kon er maar een half uurtje gebruik van maken. De schooljeugd had ook vrij en kennelijk heeft niemand hier internet thuis. Shit, daar gaat mijn dag. Daarbij moet ik zeggen dat het helemaal niet zo slecht weer is als ik vanochtend nog dacht. Ik kon op een gegeven moment zelfs een stukje blauwe lucht zien. Ongekend! Nou ja, dan maar even kijken in het andere cafe (buiten dat waar ik gisteren was geweest) waar hier een internetverbinding is. Na een kwartier tevergeefs proberen iets van een website tevoorschijn te toveren gaf ik het maar op. Het internet van de eigenaresse zelf deed het ook al niet, dus laat maar weer zitten.

Ik heb in het hotel gegeten. Eigenlijk verwachtte ik elk moment Basil Fawlty te zien verschijnen, het was er precies zo'n gelegenheid voor. Maar al wie er kwam.....Ik had een rumpsteak besteld, maar het ding was zo groot dat ik 'm onmogelijk op kreeg. Ik dacht dat ik de kleine variant had besteld, maar opeens zat ik daar met een halve kilo vlees op mijn bord. In Argentinië draaien ze daar hun hand niet voor om (zie bijvoorbeeld " Knudde in Argentinië" ), maar ik had er wat meer moeite mee. Des avond op bed eindelijk begonnen in "Catch 22".

Gefietst: -
Uitgegeven: 122,- (slapen 30,-; internet 15,-; lunch 8,80; eten & drinken 26,09; avondeten 42,60)