Dag 79, zondag 19 april, Dundedin - Reisverslag uit Wynyard, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 79, zondag 19 april, Dundedin - Reisverslag uit Wynyard, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 79, zondag 19 april, Dundedin

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

07 Mei 2009 | Australië, Wynyard

Vandaag een beetje laat opgestaan. Hierna een lange wandeling gemaakt naar het universiteitscomplex. Onderweg zag ik dat "The three Hoggs", een danstent waar ik vijf jaar geleden een mooie avond had gehad, inmiddels niet meer bestond. Sic transit gloria. Het grootste deel van de dag heb ik in het fortune theater gezeten. De voorstelling begon reeds om 16.00 uur, dus dat deelde de dag aardig in twee stukken. Voor een recensie, lees: http://www.theatreview.org.nz/reviews/review.php?id=2107 . Voor de informatie over het theater, stuk en acteurs lees : http://www.fortunetheatre.co.nz/productions/current/about/emma-by-jane-austen . Ik heb een mooie middag gehad, hoewel het wellicht beter ware geweest als ik eerst het boek had gelezen, aangezien het mij op een gegeven moment even duizelde van alle namen. Uiteindelijk pakte ik de draad echter wel weer op en aan het eind was ik helemaal bij (ruim voor het einde om precies te zijn).

Het was een lang stuk, dus ik kon gelijk aan het avondeten beginnen. Ik ben naar de Etrusco gegaan, een Italiaan in een prachtig pand (kijk maar op http://www.etrusco.co.nz/ (ik zat zo'n beetje links bij de open haard). Het brood met pesto, de Quasitutti pizza, de Tiramisu, het bier en de grappa vielen goed. Ik werd bediend door een aardige Duitse dame uit Essen die nogal onder de indruk was van mijn fietsavonturen. Zelf vind ik het heel normaal om te fietsen alhier, maar andere mensen vinden je of een held of een idioot (of een heldhaftige idioot, dat kan natuurlijk ook).

Gefietst:-
Uitgegeven: 71,- (internet 6,-; avondeten 65,-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 37233

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: