Dag 61, woensdag 1 april, Wellington - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 61, woensdag 1 april, Wellington - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 61, woensdag 1 april, Wellington

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

20 April 2009 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Weinig verrassend ben ik vandaag alweer naar Te Papa gegaan. Foto's gemaakt van de marae (Maori ontmoetingshuis). Zonder flits ben ik aan het experimenteren geslagen met belichtingstijden en de resultaten vielen me niet tegen.. Kaartje gekocht voor het Duffy concert van vanavond. 120 Dollar lichter verliet ik het Ticketek bureau. Concerten zijn ook hier niet goedkoop. Na dit concert heb ik geen excuus meer om nog langer in Wellington te blijven, dus tevens voorbereidingen getroffen om de stad te verlaten. Kijken wanneer ik waar wil zijn. Als eerste maar naar Abel Tasman voor een paar dagen kayaken. Zoveel dagen heb ik ook eigenlijk niet meer. 15 April naar Melbourne. Ik moet mijn tijd dan ook goed besteden, wat best lastig is als je op het oog zo veel tijd hebt. De neiging bij mij is dan om alles lekker langzaam te doen, maar heel verstandig is dat nu niet bepaald. Aan de andere kant, om Jelle te quoten: "ah, ken't skele joh, 't'is vakansje".

Een beetje lezen en op naar de TSB Bank Arena, mooi gelegen aan de haven. Kennelijk trekt Duffy voornamelijk een vrouwelijk publiek, veel meisjes daaronder. Mmmmm, mag ik dit wel goed vinden? Het deed me denken aan die keer dat ik naar Anastasia ging in de bioscoop te Groningen. Ik vond het gewoon altijd een mooi verhaal en wat ik had gezien van de trailer bij eerdere bioscoopbezoeken, was het een goed gemaakte animatie/tekenfilm. Ik vond het al verdacht dat er kinderliedjes te horen waren in de gang naar de bioscoopzaal, maar ik realiseerde mij toen ik de zaal betrad dat ik de verdachte was in de ogen van al die moeders die er met hun dochtertjes zaten. Anyway, het was een leuke film en hedenavond was ook een goed concert. Duffy heeft een geweldige stem en is een echte pocket rocket: zo klein en toch zo'n stem en optreden. Een beetje jammer van het geluid zo af en toe. Ook had het optreden verdiend volledig uitverkocht te zijn, in plaats van voor driekwart. Al met al een waardige afsluiter van de tijd in Wellington.

Gefietst: -
Uitgegeven: 185,- (slapen 30,-; lunch 7,70; eten en drinken 17,60; Burger King 10,10, concert 119,90)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 37221

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: