Dag 46, dinsdag 17 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 46, dinsdag 17 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 46, dinsdag 17 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

27 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Inderdaad bewolking bij het opstaan, maar zo rond een uur of een werd het toch redelijk mooi weer. Achteraf had ik best wel kunnen fietsen.
Andy liet me allerlei Sankt Pauli fanfilmpjes zien. Die lui zijn behoorlijk gek. Ze komen zelfs nog met 1000 man opdagen voor een vriendschapelijk zaalvoetbalpotje in Oostenrijk en maken een kabaal alsof het hier de Europa Cup finale betreft. Wel heel mooi om te zien.

Met een beetje internetten en rondzwerven door de stad ging de dag wel voorbij. Het strand alhier bestaat uit grijszwarte stenen en steentjes. Des te dichter je bij de kustlijn komt, des te kleiner de steentjes. Er blijven dan ook al meer steken in mijn slippers. Ook hier is het water erg blauw en het uitzicht op Cape Kidnappers is ook niet verkeerd. Heden is het St.Patrick's Day, dus wellicht is er vanavond wat te beleven in de kroeg. De vraag is dan wel of het verstandig is daar actief aan deel te nemen, nu ik morgen weer ga fietsen. Met een rit van 120 kilometer op het programma is het wellicht handig om een beetje uitgeslapen te zijn en niet liters Kilkenny of Guinness in de mik te hebben.

Andy heeft niet alleen een Sankt Pauli shirt mee, maar ook een Celtic shirt, dat is altijd handig op de Ierse nationale feestdag. Ik besloot voorlopig nog maar niet de kroeg in te gaan, maar nog maar eens een filmpje te gaan zien: Underworld 3, Rise of the Lycans. Underworld I en II waren geheel aan mij voorbij gegaan en het had feitelijk weinig uitgemaakt als dat ook met deel III het geval was geweest. Laat ik het zo zeggen: er zijn betere films gemaakt. Het was al weer vrij laat toen de bioscoop uitging. Ik had nog wat biertjes gekocht en met Andy opgedronken maar ik ben maar niet meer de kroeg in gegaan. Morgen zal ik mijzelf dankbaar zijn.

Gefietst: -
Uitgegeven: 67,10 (slapen 26,-; film 10,-; eten en drinken 31,10)