Dag 46, dinsdag 17 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 46, dinsdag 17 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 46, dinsdag 17 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

27 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Inderdaad bewolking bij het opstaan, maar zo rond een uur of een werd het toch redelijk mooi weer. Achteraf had ik best wel kunnen fietsen.
Andy liet me allerlei Sankt Pauli fanfilmpjes zien. Die lui zijn behoorlijk gek. Ze komen zelfs nog met 1000 man opdagen voor een vriendschapelijk zaalvoetbalpotje in Oostenrijk en maken een kabaal alsof het hier de Europa Cup finale betreft. Wel heel mooi om te zien.

Met een beetje internetten en rondzwerven door de stad ging de dag wel voorbij. Het strand alhier bestaat uit grijszwarte stenen en steentjes. Des te dichter je bij de kustlijn komt, des te kleiner de steentjes. Er blijven dan ook al meer steken in mijn slippers. Ook hier is het water erg blauw en het uitzicht op Cape Kidnappers is ook niet verkeerd. Heden is het St.Patrick's Day, dus wellicht is er vanavond wat te beleven in de kroeg. De vraag is dan wel of het verstandig is daar actief aan deel te nemen, nu ik morgen weer ga fietsen. Met een rit van 120 kilometer op het programma is het wellicht handig om een beetje uitgeslapen te zijn en niet liters Kilkenny of Guinness in de mik te hebben.

Andy heeft niet alleen een Sankt Pauli shirt mee, maar ook een Celtic shirt, dat is altijd handig op de Ierse nationale feestdag. Ik besloot voorlopig nog maar niet de kroeg in te gaan, maar nog maar eens een filmpje te gaan zien: Underworld 3, Rise of the Lycans. Underworld I en II waren geheel aan mij voorbij gegaan en het had feitelijk weinig uitgemaakt als dat ook met deel III het geval was geweest. Laat ik het zo zeggen: er zijn betere films gemaakt. Het was al weer vrij laat toen de bioscoop uitging. Ik had nog wat biertjes gekocht en met Andy opgedronken maar ik ben maar niet meer de kroeg in gegaan. Morgen zal ik mijzelf dankbaar zijn.

Gefietst: -
Uitgegeven: 67,10 (slapen 26,-; film 10,-; eten en drinken 31,10)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 37394

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: