Dag 44, zondag 15 maart - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 44, zondag 15 maart - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 44, zondag 15 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

17 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Napier

Niets gedaan overdag, in feite alleen maar aan mijn weblog gewerkt. Alleen even onderbroken door lunch in het Ujazzi cafe. Het was dan ook al weer enige tijd geleden dat ik in de buurt van een computer ben geweest. Gegeten bij restaurant Indonesia. De eigenaar was een Nederlander, dus dat praat wel zo gemakkelijk. Ik heb een rijsttafel besteld. De zelfgemaakte sambal was reeds een feest. Badjak en Manis just like home en de oelek deed inderdaad mijn neus lopen, zoals het hoort. Het was lang geleden dat ik nog een liter water naast mijn bord Indisch had staan, net zoals vroeger bij oma Scheltens. Het Bintangbiertje erbij had ik vroeger dan weer niet.

De serveerster die het eten kwam brengen zei: "you look very happy". "My mother says I was born with a smile on my face". Het toetje was ook erg lekker. Bubur ketan timah (of tamih?). Drie rolletjes zwarte rijst ingepakt in een pannenkoekje van kokosmeel en dat alles omringd door warme, gezoete kokosmelk. Ik wilde het bordje er wel bij opeten (maar daar heb ik maar van af gezien). Pa, dat gaan we thuis ook eens proberen te maken. Als jij alvast begint kan ik gelijk aanschuiven. Het restaurant was dan wel niet bepaald in het centrum, maar het was de lange wandeling meer dan waard.

Bij terugkeer heb ik nog een hele tijd op het balkon van het hotel gesproken met Andy (een Duitse kamergenoot) en Pavel, een Tsjech die hier is om Engels te leren en 's middags en 's avonds de receptie bemant. Pavel liet de wijn vrolijk stromen, daarbij vooral ook zichzelf niet overslaand. Hij gaat Engelse les morgen niet halen. Tot besluit van de avond hebben we allemaal op Google earth laten zien waar we woonden. Hartstikke mooi, wat je allemaal met een computer kan. Er is zoveel meer dan dagvaardingen, conclusies en brieven tikken.

Gefietst: -
Uitgegeven: 126,- (eten en drinken 15,50; lunch 20,50; internet 30,- avondeten 60,-)

  • 17 Maart 2009 - 11:06

    Mam:

    He Meester. Jou beschrijvingen omtrent de warme hap doen me af en toe watertanden. En wat je waterdoorlatende jas betreft.....vlg. mij zijn er ook jassen te koop!! New Zeeland staat ook bekend om zijn fleece jacks. mam

  • 17 Maart 2009 - 11:12

    Jan László Scheltens:

    Hoi László de letters zijn goed de volgorde is hitam hetgeen in het Javaans zwart betekend.
    Boeboer ketan hitam. Toen ik het las liep het water me in de mond.
    Als je thuis bent proberen we het niet te maken, maar maken we het.
    P.S Waar blijven de Foto's?

  • 17 Maart 2009 - 18:36

    Irene Scheltens:

    Hey Laszlo

    Ben je weer op avontuur hoorde het van mijn mam leuk man!!!

    Heel veel plezier nog

    groetjes irene

  • 23 Maart 2009 - 19:20

    Annemarie:

    He die Laszlo een berichtje van een moeder die haar kind ook een tijdje moet missen omdat ze ook aan de andere kant van de wereld zit zo voelt dat voor mij tenminste.Ik kom je niet vinden op je site maar het probleem zat het in je naam ik had je naam met twee maal een z getypt en ja dan lukt het niet.Ik lees dat je het reuze naar je zin hebt en veel ziet en vooral ook veel mensen spreekt,leuk zo en inderdaad er is meer in het leven dan dagvaardigingen en brieven typen,mooi dat jij het zo ook kunt doen en er dan ook zoveel van geniet knap dat je het allemaal alleen doet,ik heb zelf toch wel een rechterhand nodig.
    Marieke heeft het ook goed naar de zin en zij schrijft al net zo onderhoudend als jij jullie kunnen wel een boek uit gaan geven,gaat vast goed verkopen.lees met plezier je volgende verhaal groetjes Annemarie

  • 23 Maart 2009 - 21:52

    Marieke:

    Hey Laszlo!

    Ik hoorde van je mams dat je ook een mooie lange trip aan het maken bent! ''Join the club met mij!''
    Ik kom er op dit moment niet aan toe om al je verhalen te lezen..maar met je fietsje kom je volgens mij een heel end!;)
    Ik zit voor 4 maanden in Suriname en loop stage op een basisschool, echt fantastisch. Ik ben vrijdag en in het weekend vrij, en dan maak ik mooie tripjes. Dit weekend gaan we bijv. naar Tukanarie eiland. Een eilandje midden in het brokopondo meer waar alleen maar boscreolen wonen. Lijkt me weer super.

    Nou ik zou zeggen, geniet er nog even flink van...en als ik iets meer tijd heb..zal ik je dagelijkse avontuurtjes een beetje proberen te volgen!

    Te wi miti baka! ( Tot ziens!)
    Liefs Marieke

  • 07 April 2009 - 22:17

    Morris Blackstone:

    he scheltens,

    ouwe reiziger,
    grtn en tot ooit weer.

    morris b.

  • 18 Juli 2009 - 19:32

    Bert En Mirjam:

    Bedankt voor je kaart. Heel veel plezier op Hawaii, lekker relaxen!
    Groetjes uit Assen en Vries.
    Bert en Mirjam

  • 29 Juli 2009 - 23:08

    Morris Blackstone:

    he scheltens!

    ouwe landscaper;
    nog ok pompsstations
    gesignaleerd?

    grtn morris b.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 37422

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: