Dag 25, dinsdag 24 februari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 25, dinsdag 24 februari - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 25, dinsdag 24 februari

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

28 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Taupo

Vandaag al bar weinig gedaan. Naar het meer gelopen. Vreemd om vlak bij de camping al sissend en borrelend, al dan niet modderig, water te hebben. De damp slaat er van af. Op het strandje kun je een gat graven en dan heb je je eigen hotpool. Daar ben ik echter te lui voor. Een groot deel van de dag ging op aan het proberen te fotograferen van de de campingvogels. Er lopen hier drie pukeko's rond, alsmede vele mussen. De Pukeko's durven niet zo dichtbij te komen als de mussen. Deze laatste eten zo ongeveer van vlak voor je voeten, terwijl de pukeko toch wel een meter of anderhalf afstand bewaart. De pukeko's lieten zich wel goed fotograferen, maar een mooie foto van een mus maken valt nog niet mee. Ze bewegen wel erg snel met hun kopjes en wippen ook nogal veel in het rond. Uiteindelijk is het wel redelijk gelukt dacht ik zo.

's Middags voornamelijk in een internetcafe gezeten. Maar weer wat verhalen ingetikt. Er werd me aangeraden om m'n fiets maar binnen te zetten, dat heb ik dan ook maar gedaan. Het was al weer wat te laat om de vrienden van ome Hans nog op te zoeken, dus dat ga ik morgen maar doen. Avondeten opgehaald bij een van de meest ranzige afhaaltoko's waar ik ooit geweest ben. Nou ja, ranzig, het is er nogal basaal ingericht. Vijf jaar geleden was ik hier ook al en het enige dat gewijzigd was sedert die tijd was dat er een nieuwe poster was opgehangen met de vissen van NZ er op. Vijf jaar geleden waren alle vissen op die poster groen-blauw. Jarenlange blootstelling aan de zon had er voor gezorgd dat alle vissen er, op hun vorm na, hetzelfde uitzagen. Ik had nasi goreng (heel anders dan van tante Ida) en fou yong hai (heel anders dan in Nederland). Aangezien ik nog steeds geen bord en bestek heb, gebruikte ik maar weer het deksel van de bakjes als eetgerei. Prima te eten. Nog een beetje naar de sterren staren, tevens loeren naar de damp die uit allerlei putten en poelen in de hele stad uit de grond komt en die goed zichtbaar is in de avondverlichting, nog wat lezen en naar bed. Dat was het eigenlijk wel weer voor vandaag.

Gefietst : 10 kilometer
Uitgegeven: 60,-(slapen 17,-; eten en drinken 11,10; internet 20,-; avondeten 12,50)