Dag 99, zaterdag 9 mei, Tullah - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 99, zaterdag 9 mei, Tullah - Reisverslag uit Hobart, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 99, zaterdag 9 mei, Tullah

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

18 Mei 2009 | Australië, Hobart

Inderdaad zag het weer er niet al te best uit. Alleen maar bewolking en geen zon te zien. Ik blijf dan ook maar een dagje. Geeft me in elk geval de gelegenheid om wat bij te raken met mijn weblog. Tevens heb ik nauwelijks meer wat om aan te trekken en een wasje is dan ook meer dan welkom. Op weg naar de wasautomaat vloog een bontgekleurde vogel op van de grond. Ik keek naar waar hij (of zij) vandaan kwam en daar lag een andere vogel van hetzelfde merk voor dood. Nek gebroken bij het tegen het raam aanvliegen. Arm beest. Ik ben Tullah ingefiets op zoek naar een internetcentrum. Dat was er wel, maar helaas gesloten op zaterdag. Tot zover dan ook mijn plannen om aan mijn weblog te werken. Waar ik logeer is er ook wel internet, maar dat is zeer duur, zeer traag en zeer onbetrouwbaar. Een weinig gelukkige combinatie. In het dorp zag ik nog wel de Wee Georgie Wood aan het werk, een oud stoomtreintje. Ook was er een club van pretlawaaimakers met een voorliefde voor Amerikaanse wagens in het enige cafe van het dorp. Nou, daar had ik al met al ook niet veel aan.

Terug bij het Lakeside Chalet bleek dat dat tussen 11 en 4 gesloten was. Er was dan ook weinig andere keus dan maar wat op mijn kamer rond te blijven hangen, slechts onderbroken door een tochtje naar een winkeltje voor wat eten en drinken. Gelukkig was er een live uitzending van een Australian football (AFL) wedstrijd. Ik moet zeggen dat dat een prachtige sport is. Hierbij vergeleken zijn voetballers eigenlijk maar handtasjeszwaaiende, doorgeparfumeerde, sarongdragende, gay parade deelnemers. 1 knal hier en ze spelen nooit meer. Verder vandaag de plaatsen waar ik de komende tijd hoop aan te komen gecheckt in de LP en hamburgers en patat gehaald voor avondeten. Hier tevens een ijsje gegeten. Als ik morgen zwaar ziek ben en niet vooruit te branden weet ik waar het aan ligt. Voor schepijs was het wel erg kleverig. Ik heb het halverwege maar weggegooid. Er werd nog aan de deur geklopt door het kamermeisje: of ik alvast de rekening wilde voldoen omdat er morgenochtend niemand aanwezig zou zijn, nu ik de enige gast was. Waarom ik dan toch de hoogseizoenprijzen in rekening gebracht kreeg is mij een raadsel, maar vooruit. Ik kreeg een ontbijtpakketje mee, alsmede een broodrooster, en dat was het dan wel weer. Verder nog een AFL wedstrijd bekeken en de dag afgesloten met een Duitse film: "Ein Freund von mir". Morgen naar Strahan, aan de kust en hopelijk wat levendiger dan Tullah.

Gefietst: 7 kilometer.
Uitgegeven: 239,- ( was 3,-; eten & drinken 28,30; avondeten 12,50; slapen 160,- (2 nachten); eten van gisteren 35,-)

  • 18 Mei 2009 - 07:08

    Linda:

    Hai Las

    Niet te vet vreten he, da's niet goed voor je. I.p.v een broodrooster hadden ze je beter een weegschaal kunnen geven. Gaat het goed met je gewicht? Omdat je al zo lang weg bent, ben ik maar even naar het Groninger archief geweest. Niet voor de voetbalverslagen uiteraard, maar voor een tekening van ons huis. Ik had niet echt veel hoop en de vrouw achter de balie ook niet, maar we hebben 'm gevonden. Ze zijn 'm nu voor mij op een schijfje aan het zetten. Wat een rust in de studiezaal daar, heerlijk. Snap nu wel waarom je daar heen gaat(om een dutje te doen achter in de zaal). Net op youtube nog even allblacks vs samoa haka's bekeken en meer van dat soort filmpjes. Geweldig, tijd voor ons om ook een keer naar New Zealand te gaan. Maar eerst maar naar Disney land, ook leuk. Laat wel weer van me horen.

    Groetjes en een dike kus van je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 37410

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: