Dag 78, zaterdag 18 april, Dundedin - Reisverslag uit Wynyard, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 78, zaterdag 18 april, Dundedin - Reisverslag uit Wynyard, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 78, zaterdag 18 april, Dundedin

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

07 Mei 2009 | Australië, Wynyard

Digby was al vertrokken toen ik wakker werd. De rest van het gezin ook. Ik wilde eigenlijk ergens in de ochtend vertrekken, maar het was zo heerlijk warm en rustig en de katten waren zo lief, dat ik mij maar met moeite kon wegrukken uit deze mooie omgeving. Ik had al een briefje geschreven voor Christie en Phillip, over hoe je je ouders het beste teleurstellingen kon besparen, toen Christie terugkwam. Ik heb haar mijn tips ook mondeling medegedeeld. Het belangrijkste is toch wel dat je niet zaken die overduidelijk zijn gaat ontkennen. Ook in de rechtbank kun je zaken waar je niet aan ontkomt maar beter direct toegeven. Dan wordt dat in ieder geval gewaardeerd. Blijf je tegen de klippen op ontkennen, dan werkt dat in twee opzichten tegen je. Ten eerste wordt het niet erg gewaardeerd als je liegt, ten tweede wordt hetgeen waarover je liegt ook al meer opgeblazen door degene tegenover wie je een zwarte muur wit probeert te verklaren. Zo maak je het jezelf wel erg moeilijk. Geef je het eerlijk toe, dan wordt je eerlijkheid gewaardeerd en hetgeen is gebeurd wordt door de ander dan onbelangrijker gemaakt. Kortom: don't deny the obvious. Tsja. Christie vond het achteraf ook wel erg stom.

Hierna op naar het centrum. Ik wilde naar Hogwartz, een hostel in het voormalig bisschoppelijk paleis recht tegenover de kathedraal. Dat leek me wel wat. Aldaar aangekomen was er geen "dormbed" meer beschikbaar. Alleen een "double", die was echter wel wat duurder. Ik wilde liever een dormbed en ging weer naar buiten op zoek naar een ander hostel. Terwijl ik de LP aan het bestuderen was bedacht ik mij dat het ook eigenlijk niet veel uitmaakte wat het kost. Ik had net nota bene twee dagen voor niks geslapen en dit hostel was wel redelijk centraal en tevens rustig. Ik ging dan ook maar naar binnen en boekte de "double" voor twee dagen. Hierna naar het centrum gelopen, waarbij ik langs een theater liep en zag dat die avond de première van "Emma"van Jane Austen zou zijn, een kaartje voor de voorstelling van morgen gekocht, (ik heb niet echt premièrekleren bij me en daarbij was het ook nog uitverkocht) wat achter de computer gehangen en wat inkopen gedaan. Hierna terug naar het hostel wat op bed gelegen en in "In cold blood" gelezen. Mijn grote plannen om uit te gaan waren redelijk verstoord toen ik om drie uur wakker werd. Het had weinig zin om alsnog de stad in te gaan. Damn, Dunedin is juist zo leuk om uit te gaan. Nou ja, dan maar verder slapen.

Gefietst: 6 kilometer
Uitgegeven : 191,-(slapen 108,-; eten en drinken 53,-; internet 5,-, kaartje Emma 25,-)