Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru - Reisverslag uit Devonport, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru - Reisverslag uit Devonport, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

04 Mei 2009 | Australië, Devonport

Vandaag niet al te veel bijzonders gedaan, althans, kleren wassen was nog wel het hoogtepunt van de dag (in elk geval voor mijn kamergenoten). Als gebruikelijk was 1 sok onvindbaar. Wasmachines over de hele wereld lijden kennelijk aan hetzelfde euvel. Alhoewel, come to think of it, ik heb toch wel degelijk iets bijzonders gedaan: koken. Volgens mij, afgezien van die keer dat ik bij Sjirk en Silvia heb gekookt, voor het eerst in ongeveer vijf jaar dat ik potten en pannen heb aangeraakt. Dat mag ik dan toch wel bijzonder noemen. Rijst (niet aangebrand, ook heel bijzonder voor mij), kipfilet, ingevroren groente en wat saus. Het viel me helemaal niet tegen. Niet zo verfijnd als de lunch van vandaag in die Whiskytent aan de haven, maar voor een eerste keer in een half decennium lang niet slecht. Misschien moet ik dit concept ook thuis weer eens een kans geven.

Mijn Amerikaanse kamergenote had een dessert gemaakt: Applebetty, een gerecht uit haar thuisstaat. Ook niet verkeerd. Verder niets gedaan dat niet aan de vergetelheid prijsgegeven zou moeten worden. Een beetje lezen, een beetje praten met deze en gene en de dag was snel voorbij.

Gefietst:-
Uitgegeven: 63,- (eten en drinken 16; lunch 30,50; avondeten 17,-)