Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru - Reisverslag uit Devonport, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru - Reisverslag uit Devonport, Australië van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 75, woensdag 15 april, Oamaru

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

04 Mei 2009 | Australië, Devonport

Vandaag niet al te veel bijzonders gedaan, althans, kleren wassen was nog wel het hoogtepunt van de dag (in elk geval voor mijn kamergenoten). Als gebruikelijk was 1 sok onvindbaar. Wasmachines over de hele wereld lijden kennelijk aan hetzelfde euvel. Alhoewel, come to think of it, ik heb toch wel degelijk iets bijzonders gedaan: koken. Volgens mij, afgezien van die keer dat ik bij Sjirk en Silvia heb gekookt, voor het eerst in ongeveer vijf jaar dat ik potten en pannen heb aangeraakt. Dat mag ik dan toch wel bijzonder noemen. Rijst (niet aangebrand, ook heel bijzonder voor mij), kipfilet, ingevroren groente en wat saus. Het viel me helemaal niet tegen. Niet zo verfijnd als de lunch van vandaag in die Whiskytent aan de haven, maar voor een eerste keer in een half decennium lang niet slecht. Misschien moet ik dit concept ook thuis weer eens een kans geven.

Mijn Amerikaanse kamergenote had een dessert gemaakt: Applebetty, een gerecht uit haar thuisstaat. Ook niet verkeerd. Verder niets gedaan dat niet aan de vergetelheid prijsgegeven zou moeten worden. Een beetje lezen, een beetje praten met deze en gene en de dag was snel voorbij.

Gefietst:-
Uitgegeven: 63,- (eten en drinken 16; lunch 30,50; avondeten 17,-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 37200

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: