Dag 57, zaterdag 28 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 57, zaterdag 28 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 57, zaterdag 28 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

30 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Laat uit bed. Beetje lopen niksen de hele dag. Beetje internetten. In het hostel kwam ik Andy uit Napier nog tegen. Nog steeds met zijn Celtic shirt aan. Hij gaat morgen naar Australië. Heel even in Te Papa museum geweest. Niks voor mij om zo kort in een museum te zijn. toevallig was in het St James Theatre ook de tentoonstelling over de Chinese terracotta soldaten, die ik een half jaar geleden met Mira in Assen heb gezien. In Assen was het groter , mooier en leuker. Hier warne een paar andere dingen te zien, maar vooral veel minder dan in Assen. Dat Mira er niet bij was maakte deze editie van de tentoonstelling natuurlijk ook minder. Weer in het foodcourt gegeten. Naar het theater: Rock 'n Roll van Tom Stoppard. Kijk maar op http://www.listener.co.nz/issue/3592/artsbooks/12965/rocknroll.html en lees de recensie zelf. Een mooi stuk over de Praagse lente, Cambridge rockmuziek en alles wat er tussen 1968 en 1990 zoal is voorgevallen. Om elf uur was het afgelopen en ben ik nog wat de uitgaansstraten aan het afschuimen geweest. Die uitgaanders worden ook al jonger. Vrijwel alle meisjes zijn hier in rokjes gekleed die niet veel aan de verbeelding overlaten. Erg kort zowel aan de boven- als aan de onderkant. Ook lopen ze vrijwel zonder uitzondering op wel erg hoge hakken. Hoewel: de meesten houden de schoenen in de hand en lopen op blote voeten. Pas bij de bar van hun keus gaan de schoenen weer aan. De hoeveelheid drank past kennelijk niet in hun lichamen en er is dan ook enig dronkemansgedoe.

In het hostel ging ik nog even op bed liggen alvorens ik verder de stad in zou gaan. Het geluid uit de kelderdisco wekt nog steeds de indruk alsof mijn bed midden op de dansvloer staat. Desondanks was ik niet meer te bewegen het bed te verlaten. Van zelf uitgaan, is het dan ook niet gekomen.

Gefietst: -
uitgegeven: 110,- (Ontbijt 13,30; eten en drinken 46,50; Terracota warriors 10,-; avondeten 15,50; internet 26,-; theaterdrankje 3,50)

  • 31 Maart 2009 - 12:28

    Ineke:

    Volgens mij worden niet de meisjes jonger maar jij.....? Maar je blijft een bikkel dat laat je deze reis ook weer zien. Doeiiiiii

  • 02 April 2009 - 13:41

    Marcel:

    He Laszlo,
    Schiet niet op zo. Stap eens op dat zadel en kilometers vreten !!!
    Enne, aan die fiets kan het niet liggen, toch?

    Hou je haaks,

    Marcel

  • 04 April 2009 - 09:11

    Ronald:

    He Laszlo,

    Ik ben ondertussen al weer terug uit Oz. Een geweldig land, maar ik sluit me wel aan bij de meerderheid die stelt dat NZ uiteindelijk toch mooier is. Ik geloof overigens wel dat ik iets beter weer had dan jij in NZ. Het was eigenlijk best wel warm, om het maar eens zachtjes uit te drukken. Het wordt overigens wel eens tijd dat je naar het zuidereiland gaat, voordat daar de winter invalt. Oh ja, vermeldt ook eens de totaal verreden afstand, ik ben benieuwd of je al in de buurt komt van een volledige Tour de France afstand. Ik zal je verhalen blijven volgen. Have fun!!!

    groetjes,
    Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 37438

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: