Dag 51, zondag 22 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 51, zondag 22 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 51, zondag 22 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

29 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik wilde toch nog een poging wagen om in het hostel te geraken. Van fietsen zal de komende twee dagen niet veel komen nu het slecht weer zou worden volgens de voorspellingen. Harde wind en veel regen. De eigenaresse was er weer niet. De Duitse vertelde me waar ik haar kon vinden en welgemoed ging ik naar het opgegeven adres. Helaas pindakaas, ze was voor de komende drie maanden volgeboekt. Ze had eigenlijk alleen maar mensen die maanden bleven. Die jongen van gisteren ook. Mensen, als je niet maanden in Martinborough in de wijngaarden wilt werken, vergeet het dan maar om in het locale hostel terecht te komen. De dag was ook al zo fijn begonnen met bijna ruzie bij de geldautomaat. Er stond een kerel te pinnen en ik parkeerde mijzelf en mijn fiets erachter. Tezelfdertijd kwamen er twee dames (?) aan, waarvan eentje ook moest pinnen. Ik was bezig om mijn portemonnee uit mijn rugtas te pakken toen die mevrouw over mijn voorwiel heenstapte en tussen mij en de pinnende man in ging staan. "'s cuse me?", "you were busy whith your bike and I was here first", " Oh, I thought I was, since you had to get over mij frontwheel to get before me", "you cycled on the footpath", "yeah, and you jaywalked, so?" etc. Nou ja, whatever. Hierna nog even naar de locale VVV geweest.

Naar de camping dan maar weer. Ik wilde voor twee dagen een cabin huren, maar ook dat ging niet door. Vannacht zou nog wel lukken, er was nog 1 cabin vrij, maar morgen is alles al weer verhuurd. Dan ga ik morgen wel weer naar het motel. Ik heb de rest van de dag op bed gelegen en heb "To kill a mockingbird" uitgelezen. Dat ik dat boek nu niet veel eerder eens heb gelezen. Tevens begonnen aan "Breakfast at Tiffanny's", ook dat leest lekker weg.

Gefietst: 6 kilometer.
Uitgegeven: 87,- (slapen 45,-; eten en drinken 32,50, internet 10,-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 37219

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: