Dag 45, maandag 16 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 45, maandag 16 maart - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 45, maandag 16 maart

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

27 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Wellington

Nadat ik gisteren niet veel gedaan had, is het vandaag tijd om eens wat van de stad te bekijken. Eerst maar eens ontbeten bij Subway. Eerder werden mij hier altijd zoveel vragen (in erg korte tijd) gesteld (wat ik op het broodje wilde) dat ik de weg wel eens kwijt raakte. Nu zeg ik gewoon de naam van het broodje met als toevoeging " the works" (gooi alles er maar op) en weg zijn de lastige vragen. Het centrum van Napier is volledig in Art Deco stijl opgetrokken na een grote aardbeving in 1931. Het is niet al te groot, maar door de uniforme stijl wel uniek. Uiteraard is er een museum over de aardbeving en overige historie van Napier. Prachtige tentoonstelling over de locale Maori stammen. Als ik al die in hout gesneden Maori koppen zie, krijg ik zin om zelf een cursus Maori houtsnijwerk te volgen. Dat zou ik ook graag willen kunnen.

Verder ook een tentoonstelling over Felix Kelly, een kiwi kunstenaar die in Engeland beroemd is geworden. Prachtige tekeningen vooral. Na weer eens erg lang in het museum te zijn blijven hangen werd het tijd voor een fotoshoot. Tevens werd het tijd om te bedenken wat ik vanavond eens ging doen. Het nachtleven is hier maar matig. Onderweg naar de supermarkt kwam ik langs een bioscoop. "Watchmen" zou niet heel vele later beginnen en nu de trailers hiervan er goed uit zagen dacht ik dat het een goed idee zou zijn om daar maar eens heen te gaan. Buiten de special effects vond ik er eigenlijk niet veel aan. Een belachelijk verhaal, maar wat kun je ook anders verwachten van een superheldenfilm? Hierna weer naar het hostel. Met Andy wat over voetbal geouwehoerd. Ook al woont hij vlak bij Stuttgart, hij is fan van Sankt Pauli uit Hamburg en reist duizenden kilometers per jaar naar alle uit- en thuiswedstrijden. Ik ben geloof ik maar twee keer naar een uitwedstrijd van de FC geweest (dan tel ik niet die ene keer mee dat ik een Ajax seizoenkaart had en de FC op bezoek kwam in de ArenA).

Morgen zou het slecht weer worden en na mijn recente aanvaringen met regen en wind zal ik nog maar een dagje blijven, ook al heb ik het hier eigenlijk wel weer gezien.

Gefietst: -
Uitgegeven: 120,-(Slapen 26,-; museum 10,-; film 13,80; ontbijt 12,90; eten en drinken 57,70)