Dag 17, maandag 16 februari 2009 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 17, maandag 16 februari 2009 - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 17, maandag 16 februari 2009

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

17 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Nou ja, het hoeft ook niet allemaal even spannend te zijn. Vandaag alleen maar een klein ritje gemaakt om even de benen te strekken en voor de rest een beetje internetten en me geestelijk voorbereiden op Whangapoua Hill. Zelfs vanaf enige afstand zie je nog dat er gedeelten bij zijn waar ze gewoon een stuk asfalt loodrecht de lucht in hebben gebouwd. Ik word al niet goed als ik er aan denk. Vorige keer heb ik er uren over gedaan, 90 procent lopen en 10 procent fietsen. Ik ben eigenlijk wel een beetje bang voor dat ding.

Ter afleiding gewoon maar lekker gegeten bij The Peppertree. Vooraf een Thais kippensoepje en als hoofdmaal beef sirloin op een soort uit de hand gelopen aardappelkroket op een bedje van mozarrela en dit alles dan nog overgoten met Portobello. Als toetje dan nog chocolademousse met gebroken Pavlova en bosbessen. Kortom, helemaal niet verkeerd. Je wordt er wel weer wat zwaarder van, dus die berg wordt nog lastig. Aan de andere kant, binnen 100 meter heb ik morgen alles er al weer uitgezweet.

De avond besloten met een goed gesprek met mijn heden aangekomen kamergenoot Gunther. Een soort tandeloze Oostenrijker van 56 die al zes jaar over de wereld zwierf. Een aardige vent al hield hij er af en toe wel wat merkwaardige ideeën op na. Hitler zou bijvoorbeeld toch ook wel goede dingen hebben gedaan, als werkgelegenheid hebben verschaft (Het was verder overigens geen Hitler fan of zo). Dat vind ik altijd net zo iets als zeggen dat die High School shooters toch maar mooi de locale economie hebben ondersteund door het kopen van wapens en munitie. Vele onderwerpen en tijdperken passeerden de revue, maar uiteindelijk wilde ik toch wel eens slapen.

Gefietst: 6 kilometer
Uitgegeven: 144,-(slapen 29,-;eten en drinken 25,-; avondeten 70,-, internet 20,-)

• 17 Februari 2009 - 14:57

Ruud:

Houd je wel een beetje rekening met jezelf? Van die steile hellingen.... Die kunnen je vakantie misschien net bederven door een val (spontaan of door een mankement aan de fiets, je ketting hoeft maar te breken. Het is dan allemaal niet zo erg maar wij blijven dan verstoken van je vakantieverhalen!!!!
    Fiets ze verder !

Ruud en Mar