Dag 12, woensdag 11 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu Dag 12, woensdag 11 februari 2009 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Laszlo Scheltens - WaarBenJij.nu

Dag 12, woensdag 11 februari 2009

Door: Laszlo

Blijf op de hoogte en volg Laszlo

12 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

En zo rijgen de dagen zich aaneen. Ik geloof dat ik echt teveel tijd heb aangezien ik momenteel ongeveer 1 ding per dag doe. Vandaag was dan al redelijk spectaculair met twee dingen. Eerst moest ik eens van wat spullen af. Het boek dat ik al uit heb, de handleidingen die ik bestudeerd heb, de T-shirts die ik teveel heb meegenomen (waarvan 1 ongewassen, sorry ma) alsmede extra spullen die ik hier niet echt nodig zal hebben zoals de batterijopladers voor de sigarettenaansteker in de auto. Die ga ik toch echt nergens laten. Ik heb alles maar naar mijn ouders gestuurd, daar komt het tenminste altijd aan.

Naast deze actie ben ik ook op zoek gegaan naar een breiwinkel. Niet dat ik nu direct behoefte heb om wat te breien, maar enige dagen geleden is de knoop van mijn broek gevallen (om niet te zeggen afgebroken, toch maar wat meer fietsen). Toevallig liep ik tegen een dergelijke winkel aan. Voor 7,50 kreeg ik 10 naalden, een knoop en een heel eind draad. Ook nog gekeken naar een notebook om gegevens van de datalogger op kwijt te kunnen. Dat is een heel mooi apparaat waarmee ik via Google earth precies kan laten zien waar ik heb gereden, maar zonder eigen computer wordt het nogal lastig om de gegevens te bewaren. Hierna dacht ik maar eens naar het Auckland museum te gaan met de Link-bus. Uiteindelijk had ik geen zin ergens uit te stappen, temeer omdat het museum om 5 uur toch wel gesloten zou zijn. Toch was het geen zinloos gebeuren aangezien ik voor 1,60 toch maar mooi de halve stad heb gezien vanuit de bus. Ook gedeelten waar ik nog nooit ben geweest.

Weer aangekomen bij de beginhalte ben ik nog even naar The Warehouse geweest om onderzeil te kopen voor mijn tent. Ik heb weliswaar een mooi op maat gesneden stuk zeil thuis, maar in Nieuw Zeeland heb ik daar niet zoveel aan. Het is wel een beetje een militaristisch stuk zeil in camouflagekleuren, ik hoop dan ook maar dat ik het straks niet vergeet na het kamperen. Hierna naar huis, de knoop aanzetten, een documentaire over The Hoff (voor de niet ingewijden: David Hasselhoff a.k.a. the Knight Rider) gekeken (tsja, dan weet je dat je teveel tijd hebt, of je moet al een echte fan zijn zoals Chantal en Wendy die ooit voor een kerstkaart mijn hoofd op zijn lichaam hebben geplakt) en daarna "Ferris Bueller's day off" bekeken. Nog even de stad in om wat te eten (mijn eerste bezoek aan de Burger King) nog een beetje internetten en dan maar weer slapen. Ondanks de enorme luchtvochtigheid alhier (afgelopen maandag 100 procent) gaat me dat goed af. Het is maar dat u het weet. Ik wilde morgen gaan fietsen, maar volgens de voorspellingen wordt het nogal regenachtig. Vijf jaar geleden keek ik niet naar voorspellingen. Gewoon elke ochtend uit het raam (of uit je tent) kijken en je weet wel genoeg.

Gefietst:-
Uitgegeven: 189,- (slapen 99,-; postpakket 39,-; ontbijt 5,90; zeil 10,-; eten en drinken 11,80; naald en draad 7,50; bus 1,60; diner 8,20, internet 6,-)

  • 12 Februari 2009 - 09:10

    Chantal:

    Hahahaha.... wat ben ik blij te lezen dat je toch nog een beetje aan Wendy en mij denkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laszlo

Na vier jaar lang als advocaat voornamelijk voor anderen aan de slag te zijn geweest, is het hoog tijd om ook eens aan mij zelf te denken. Wat heet, ik wilde eigenlijk maar anderhalf jaar in Haarlem blijven en nu heb ik er opeens een eigen kantoor, samen met Marleen, Pauline en Sjirk.Damiate advocaten, een sociaal kantoor met een breed aanbod aan rechtsgebieden. John Lennon zei al eens iets over dat het leven feitelijk is wat je overkomt terwijl je bezig bent andere plannen te maken. Zo had ik rond mijn achtste gepland 30 jaar later met vrouw en kinderen ergens in een landhuis te wonen, maar in stede daarvan zit ik nu in mijn eentje aan het andere einde van de wereld aan het begin van een lange fietstocht in zo ongeveer het meest bergachtige land ter wereld. He, kan ik er wat aan doen dat de gebeurtenissen weigeren zich aan mijn plannen te houden?

Actief sinds 08 Feb. 2009
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 37417

Voorgaande reizen:

31 Januari 2009 - 05 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: